Wie wil dat zijn of haar bedrijf met de tijd meegaat, moet innoveren. Maar hoe doe je dat? Door jezelf constant te blijven verwonderen, tipt Rachelle van der Linden, die nauw betrokken was bij de ontwikkeling van innovatieve organisaties als Knab, EnergieDirect en NLZIET.
Van der Linden weet met haar bedrijf Creatinc steeds nieuwe bedrijven en game changers in de markt te zetten. Hoe lukt het haar om constant zo innovatief te zijn? Haar advies: “Blijf je verwonderen over waarom dingen zijn zoals ze zijn. Verwonderen is iets wat je als kind meekrijgt. Als je ouder wordt, verleer je dat. Maar juist bij verwondering liggen de oplossingen tot vernieuwing.”
De echte vernieuwers
In de eerste aflevering van de podcastserie Aanjagers van Salesforce vertelt Van der Linden onder andere over het begin van de bank Knab. Daarvoor was meer nodig dan een zak geld. “Mensen zeiden: ‘Je kunt niet zomaar een nieuwe bank beginnen’. Maar ik ben ervan overtuigd dat als je het voelt, dat het wél kan”, zegt ze. “Het is geen tijdperk van veranderingen, het is een verandering van tijdperk. En de mensen die zich daarvan bewust zijn, dat zijn de échte vernieuwers.”
Dankzij deze tips blijf je je verwonderen
Meer weten over hoe Rachelle van der Linden dankzij verwondering met innovatieve ideeën komt en organisaties helpt vernieuwen? Luister dan naar de eerste aflevering van de podcast Aanjagers. Elke aflevering spreken hosts Patrick Willer en Nick Botter, Innovation Officers bij Salesforce, een toonaangevende gast op het gebied van innovatie en creativiteit.
Luister nu de eerste afleveringen met Rachelle van der Linden en Patrick van der Pijl. Aanjagers is een initiatief van Salesforce, een cloudgebaseerd platform voor customer relationship management (CRM).